zondag 2 februari 2014

European Archery Festival

Vorig weekend heb ik deelgenomen aan het European Archery Festival in Telford.
Dankzij veel steun van mensen om mij heen is het mogelijk gemaakt om deel te nemen aan deze wedstrijd.
In totaal deden er ongeveer 900 schutters mee aan deze wedstrijd. Er waren meerdere winkels en de zalen waren echt ontzettend groot.

Donderdag zijn we vertrokken richting Telford want vrijdag begon de wedstrijd. Donderdagochtend vlogen we naar Birmingham Airport en vanaf Birmingham was het nog ongeveer één uur met de trein naar Telford.
Het hotel was op loopafstand van het station en het was een mooi hotel met ruime kamers en vriendelijke personeel.

Foto met dank aan Ben van der Velde
kwalificatieronde
De wedstrijd bestond uit twee keer 30 pijlen schieten en daarna zouden de beste 32 door gaan naar de finalerondes.
Mijn start was niet sterk, in het begin schoot ik met nieuwe pijlen die niet goed vlogen naar mijn gevoel en had ik 3 missers geschoten, ik heb mijn oude pijlen gepakt  en het schieten ging meteen beter waardoor ik op een eindscore van 242 uit kwam. Dit is te laag voor mijn niveau. Later heb ik me wel weten te herpakken en eindigde de tweede ronde met 279, dit was een stuk beter. Aan het eind van deze ronde stond ik op de 8ste plaats. Maar nog niet iedereen had geschoten en er moesten nog 3 rondes van kwalificatiescores komen. Er waren meer dan 100 dames die mee schoten.














Drie kwalificatierondes heb ik bij de beste 32 gestaan maar helaas na de laatste kwalificatieronde ben ik toch naar beneden gezakt en ben ik dus uiteindelijk geëindigd op de 42ste plek. Hierdoor mocht ik dus niet door naar de volgende ronde.

Foto met dank aan Dean Alberga
Toch ben ik voor een eerste keer wel tevreden. Ik heb veel geleerd en weet bij veel punten wat ik een volgende keer anders zou doen. Het was een leuke ervaring en heb veel mensen ontmoet. Als er volgend jaar weer zo'n wedstrijd is wil ik zeker weer mee doen!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten