maandag 8 september 2014

Lowlands Finale Shoot

Vorige week dinsdag was de finale van de Lowlands Shoot-out series. Aan deze wedstrijd mochten de top 8 gerankte schutters deelnemen. Deze top 8 ranking is voortgekomen uit een serie van 5 lowlands wedstrijden die eerder dit jaar hebben plaatsgevonden.
Aan het eind van deze serie wedstrijden stond ik als eerste gerankt.
inschieten


De wedstrijd bestond uit finalerondes. Dit betekend voor recurve dat er op 70 meter en met een setsysteem geschoten wordt. Er zijn per finaleronde maximaal 5 rondjes van 3 pijlen. Waarbij je na 3 pijlen bij winst 2 punten, gelijk 1 punt en verlies 0 punten kan verdienen. Het kan dus voorkomen dat je na drie rondjes schieten al klaar bent omdat het 6-0 is maar het kan ook zijn dat het spannend is en dat je volledige 5 rondes moet schieten. Als je na 5 rondes gelijk staat schiet je een shoot-off. Bij een shoot-off gaat het er om welke pijl het dichts bij het midden zit, diegene wint dan.

Dinsdagmiddag zijn we vroeg van huis vertrokken. Dit omdat ik met mijn been in het gips zit (dit is vorige week gebeurd omdat mijn knie uit de kom geschoten is, waardoor ik 6 weken in het gips zit van enkel tot lies) dus was het belangrijk voor mij dat ik genoeg voorbereidingstijd had. Het is namelijk best lastig om met één been in het gips te schieten. je moet goed zoeken naar je balans en heel geconcentreerd schieten. Maar als ik me goed concentreer gaat het schieten nog best goed.
Omdat ik als eerste gerankt stond moest ik beginnen tegen de nummer 8. De eerste finaleronde vond plaats op het veld waar normaal ook getraind wordt op Papendal. Deze finaleronde heb ik met 6-2 gewonnen.

Na deze finaleronde was ik dus door naar de beste 4 die nog over waren. De andere 4 zijn dan uitgeschakeld. De volgende ronde werd geschoten op een ander veld, wat echt was opgezet voor de finales. Het was mooi opgezet en er was ook nog best veel publiek. Helaas verloor ik de volgende ronde alleen wel met 6-0. Het was voor mij bij deze ronde moeilijk om mijn balans te vinden. We stonden met z'n allen vrij dicht op elkaar. En ik stond nu op het gras, terwijl de eerste finaleronde ik op een stenen ondergrond stond. Dit zorgde ervoor dat de volgende finale die ik zou gaan schieten voor het brons was.

De bronzen finale was spannend en erg leuk, Het lukte me deze keer beter om mijn balans te vinden en het is me gelukt om te winnen dus ik mocht de avond afsluiten met een derde plaats. Ik ben er erg blij om dat het ook al zit ik met mijn been in het gips het me toch lukt om te schieten en dat ik dan ook nog derde ben geworden!

Ook is de bronzen finale en de prijsuitreiking te zien op youtube. Meteen in het begin is de bronzen finale voor de recurve dames.Als u op de link hieronder klikt kunt u de finales terugzien:
https://www.youtube.com/watch?v=Z1c3d4e8yKE
let op dit is alleen de afbeelding, link staat boven de afbeelding!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten