dinsdag 3 juni 2014

1440 ronde/ Lowlands Haaksbergen

Afgelopen weekend heb ik deelgenomen aan de 1440 ronde en Lowlands 3 wedstrijd in Haakbergen.
Zaterdag was de 1440 ronde en zondag was de derde Lowlands Shoot.

Zaterdag ging het schieten niet echt lekker. Het moeilijke van een blog bijhouden zijn eigenlijk de wedstrijden die niet lekker gingen, het is makkelijker om te schrijven over de wedstrijden die wel goed gaan, maar ook dit hoort erbij.
Mijn punten vielen tegen ondanks het mooie weer. Op de een of andere manier wilden mijn pijlen niet mooi op het doelpak terecht komen. Uiteindelijk ben ik dan ook geëindigd op een score van 1191 punten. Dit is duidelijk onder het gemiddelde niveau wat ik normaal schiet.
Toch was het een mooie dag met veel zon, het was warm maar gelukkig niet te warm. Ik heb ook veel geleerd, want als het niet zo lekker gaat leer je wel weer meer. Mijn leermomenten neem ik dan weer mee naar de volgende wedstrijd.

Zondag ging het wat beter in de open rondes. Nog niet perfect maar in ieder geval alweer wat beter dan zaterdag. Na de open rondes stond ik derde, en ging ik dus als derde de finalerondes in.
De eerste finaleronde heb ik gewonnen met 6-4 gewonnen. En was ik dus door naar de beste 4.
De tweede finaleronde heb ik helaas verloren, waardoor ik door mocht voor de derde/vierde plek.
Deze ronde was erg spannend en we eindigden uiteindelijk ook gelijk waardoor er een shoot-off plaatsvond. Tijdens een shoot-off schiet je allebei één pijl, de pijl die het meest in het midden terecht komt wint. Deze shoot-off won ik en dat betekend dus dat ik uiteindelijk ook weer als derde ben geëindigd.




Mijn derde plek bij de derde lowlands shoot-out zorgt er voor dat ik nog steeds eerste sta in de totale tussenstand van de lowlands wedstrijden.
http://www.handboogsport.nl/lowlands-shoot-out/nieuws-lowlands/391/lowlands-shootout-nieuws/tussenstand-lowlands-shoot-out-2014/





Ook sta ik nu op plaats 7 van de nationale ranglijst 
http://www.handboogsport.nl/wedstrijdsport/nationale-ranglijst/



Foto's met dank aan Ben van der Velde

Geen opmerkingen:

Een reactie posten