maandag 18 augustus 2014

Wat is er gebeurd in de maand augustus?

Het heeft even geduurd, maar dan hier eindelijk het verslag van de afgelopen wedstrijden. De reden dat het even heeft geduurd is omdat ik het de afgelopen weken erg druk heb gehad en helaas daardoor geen tijd heb gehad om mijn blog bij te werken.
Ik begin met de laatste wedstrijd:

Lowlands Schijndel

10 Augustus was de vijfde en laatste lowlands shoot-out. Tijdens deze wedstrijd wordt er door de recurve dames en heren op de 70 meter geschoten. Door de compound dames en heren wordt er op de 50 meter geschoten. Ik schoot dus op de 70 meter. Eerst schiet je twee keer 36 pijlen op de 70 meter waarbij de punten worden opgeteld. Per ronde van 36 pijlen kan je dus maximaal 360 punten halen, en in totaal dus 720 punten.

Mijn eerste ronde ging erg goed, ik schoot 320 punten en dit was voor mij een persoonlijk record. De tweede ronde daarna schoot ik 329 punten dus was mijn persoonlijke record meteen de volgende ronde alweer verbroken. In totaal had ik dus 649 punten behaald.
Met deze 649 punten heb ik ook het Nederlands record op de twee keer 70m  verbroken!


Finalerondes
De finalerondes worden door de recurveschutters in setpunten geschoten. Per schietronde van 3 pijlen kan je setpunten verdienen. Bij winst 2, gelijk 1 en verlies 0 punten. Er zijn maximaal 5 rondes per finale, maar als je na drie keer winst al op 6 setpunten staat is de ronde voorbij omdat de tegenstander dat niet meer kan inhalen.
De finalerondes gingen goed,  de eerste ronde had ik gewonnen met 6-0, de tweede ronde had ik ook gewonnen met 6-0 en de finale had ik gewonnen met 7-1. Dit betekende dat ik eerste ben geworden bij deze laatste lowlands shoot-out. Ook betekend dit dat ik als eerste sta gerankt voor de finalewedstrijd in september.

Fita Schijndel

Het weekend voor de lowlands shoot-out was er ook een twee daagse fita in schijndel. Er wordt dan op vier afstanden geschoten. Voor de heren is dit: 90m, 70m, 50m en 30m. Voor de dames is dit: 70m, 60m, 50m en  30m. Op elke afstand worden 36 pijlen geschoten en je kan dus per afstand 360 punten halen.

De eerste dag ging erg goed ondanks het weer. De dag begon met mooi weer maar halverwege begon het heel hard te regenen en te onweren. Op een gegeven moment moest er ook tijdelijk even gestopt worden omdat het onweer te hevig was.
Dit waren mijn scores van dag 1:
70 meter: 302
60 meter: 322
50 meter: 307
30 meter: 339
Totaal: 1270, en dit is een persoonlijk record voor mij.

De tweede dag was het weer beter. Gelukkig geen onweer, maar af en toe een beetje miezer regen.
De scores van dag 2:
70 meter: 306
60 meter: 324
50 meter: 324
30 meter: 329
Totaal 1283, en dit was dus weer een verbetering van mijn persoonlijk record!

Donderdagavond training 7 augustus

Dit was een bijzondere avond. Een meisje uit de VS van 11 jaar wilde heel graag een keer met mij schieten. Dit omdat ze van iemand had gehoord dat ik Nederlands kampioen ben geworden dit jaar. Dit had ik geaccepteerd.
Het was een hele leuke en bijzondere avond, ze heeft mij veel verteld over het schieten wat ze doet, wat haar persoonlijk records zijn en we hebben samen een aantal pijlen geschoten. Achteraf had ik nog een heel lief cadeautje van haar gekregen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten