vrijdag 18 april 2014

Fita/1440 & Lowlands Shoot-Out 1 Almere

Zaterdag 12 april Fita/1440 ronde

Afgelopen zaterdag was de eerste outdoor Fita van het seizoen in Almere. Tijdens deze fita wordt er op vier afstanden geschoten. Voor mij als dame recurve was dit 70 meter, 60 meter, 50 meter en 30 meter. Op elke afstand worden 36 pijlen geschoten waardoor het maximaal aantal punten dus op 360 punten per afstand ligt.

Zaterdag begon het inschieten al vroeg om 8 uur. Dit betekende dus rond half 8 aanwezig zijn om aan te melden en mijn boog op te bouwen. Het was nog best fris, maar het regende gelukkig niet en de zon begon al te schijnen. Ook stond er maar weinig wind dus eigenlijk best lekker schietweer. Om 9 uur begon de wedstrijd met de eerste afstand de 70 meter. Op de 70 meter schoot ik 317 punten, dit was een persoonlijk record voor op een wedstrijd. Na een korte pauze gingen we door met de 60 meter. Op deze afstand schoot ik 302 punten, hier was ik niet echt tevreden over. Op de 50 meter schoten we op een kleiner blazoen, dit omdat we natuurlijk ook weer dichterbij stonden. Op deze afstand had ik 305 punten, boven de 300 maar ik weet dat ik beter kan. En afsluitend op de 30 meter had ik 335 punten, hier was ik wel redelijk tevreden over.
Uiteindelijk ben ik geëindigd op 1259 punten, dit is 9 punten boven mijn hoogste fita score van vorig jaar dus over het totaal was ik goed tevreden. Het was een leuke en gezellige dag, met mooi weer en een redelijke temperatuur buiten.

Zondag Lowlands Shoot-out 1

Afgelopen zondag was de eerste lowlands shoot-out. Tijdens deze wedstrijd schiet ik als dames revurve twee keer op de 70 meter 36 pijlen. Met in totaal dus steeds weer maximaal 360 punten. Aan het eind van deze twee rondes is het belangrijk om bij de beste 8 dames te eindigen om dan door te mogen naar de finalerondes.
Tijdens de finalerondes schiet je dan weer met een set syteem. Je schiet op de 70 meter 3 pijlen per keer. Als je de ronde wint krijg je 2 setpunten, gelijk is 1 setpunt en verlies is 0 setpunten. Het gaat om de beste score van 5 rondes, maar als je na bijvoorbeeld 3 rondes op 6-0 staat kan je al stoppen want dan kan de tegenstander het niet meer inhalen.

Ook deze dag begon weer om 8 uur met inschieten en om 9 uur begon de wedstrijd. Er stond wat meer wind op het veld en het was een stuk frisser maar gelukkig was het wel droog. De eerste ronde had ik 307 punten en stond ik derde. Helaas ging de tweede ronde een stuk minder goed en schoot ik 281 punten. Maar gelukkig was ik maar één plek gezakt naar de vierde plek en mocht ik dus door naar de finalerondes.
De eerste finaleronde had ik met 6-4 gewonnen dus was ik door naar de beste 4.
De tweede finaleronde had ik met 6-0 helaas verloren en ik mocht door naar de finale voor de derde en vierde plek.
Deze finaleronde heb ik gewonnen met 6-2 en ben ik dus derde geworden.

Ik ben erg tevreden met het resultaat voor een eerste outdoor wedstrijd van het seizoen. Het was een leuk en gezellig schietweekend en de sfeer op het veld was goed. Ik kijk uit naar de volgende wedstrijden van het seizoen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten