zondag 18 november 2012

F2F

Afgelopen vrijdag 16 november begon het face 2 face toernooi. Het f2f is een grote internationale wedstrijd van 3 dagen in Amsterdam.Er deden aan deze wedstrijd 27 nationaliteiten mee. De wedstrijd wordt om de 2 jaar gehouden. Tijdens deze wedstrijd schiet je in poules van 6 mensen. Elke keer heb je een korte wedstrijd van 4 schiet rondes waarbij je max 120 punten kan halen. Iedere keer heb je weer een andere tegenstander en je schiet dus 5 kleine wedstrijden. Als je een wedstrijd wint krijg je 2 wedstrijdpunten, bij gelijkstand krijg je 1 wedstrijdpunt en bij verlies 0 wedstrijdpunten. In de finalerondes kan je geen gelijkstand krijgen en heb je een shoot off, dan schieten beide schutters één pijl, de pijl die het meest dichtbij het midden is wint.

Ik heb ook meegedaan aan deze wedstrijd. Ik deed mee namens het BHSW pro team. Een hele leuke, spannende en best pittige ervaring vond ik het. Dit was de eerste keer voor mij om op zo'n groot toernooi te staan tussen de volwassen schutters. Ik heb wel altijd al meegedaan aan het junior F2F maar het junior f2f  is een stuk kleiner. Het niveau was erg hoog dit weekend.
Helaas ben ik niet verder gekomen dan de eerste ronde. Mijn doelstelling van dit jaar was om mee te doen, en ervaring op te doen op zo'n groot toernooi. De volgende keer wil ik natuurlijk wel een goede prestatie neerzetten. Ik vond het heel erg leuk om mee te doen. En over twee jaar wil ik zeker weer mee doen!






(foto's met dank aan Carlo)




Zaterdag en zondag ben ik ook gaan kijken bij het F2F. Want kijken naar schieten vind ik ook heel erg leuk (ook al doe ik liever zelf mee). Het waren spannende wedstrijden om naar te kijken en shoot offs waren ook erg spannend. Het was erg gezellig om te kijken (ook met de enkele leden van het BHSW pro team).





Geen opmerkingen:

Een reactie posten